Zuster Clarette werd genomineerd voor de Mayartprijs 2017. Niemand anders heeft haar hele lange carrière zo resoluut gekozen voor de realisatie van een aantal projecten zowel in Aalst, in onze Aalsterse deelgemeente Gijzegem, alsook ver buiten deze grenzen..

Een aantal zeer recente voorbeelden zijn:

• De oprichting van het Rust- en Verzorgingscentrum Aqua Vitae voor de zusters
  • De bouw van service-flats in Pachthofstraat
  • De bouw van het nieuwe rust- en verzorgingscentrum Vivendum
  • De bouw van een nieuwe basisschool :et sportzaal
  • De uitbreiding van het woonzorgcentrum met 2 nieuwe gebouwen Kana & Sion
  • En ga zo maar door…

De rode draad doorheen al deze engagementen is de onvoorwaardelijke keuze voor de zwaksten, voor de mensen die het nodig hebben, alsook de trekkersrol die zij altijd op zich nam. Het blijft bij haar niet bij woorden, maar ze doet het ook, telkens opnieuw met een grenzeloos enthousiasme en enorme vechtlust. Ik hoorde tijdens vele gesprekken: “Botst het niet, het zal klinken”

Haar inzet is een sprekend voorbeeld voor ons allen!

Vrouw en Maatschappij Aalst wil de dag van vandaag, naar haar voorbeeld, blijven ijveren voor minder sociale onrechtvaardigheid in onze maatschappij, meer aandacht voor de sociaal kwetsbaren onder ons en een gelijkwaardige behandeling van iedereen, jong en oud. En vandaag zijn we hier allemaal aanwezig voor de uitreiking van de Mayart-prijs aan zuster Clarette.

Clarette, deze prijs komt u toe, meer dan aan wie ook: van harte een heel dikke proficiat van ons allemaal en we hopen dat we nog heel lang samen kunnen werken en bouwen aan de realisaties van jouw idealen.

Je was en bent een voorbeeld voor ons allemaal!